2017. gada 22. marta pievakarē Mākslas skolā valdīja neliels satraukums. Uz savu pirmo nopietno pārbaudījumu – skolas noslēguma radošo darbu projektu aizstāvēšanu, kas reizē bija arī eksāmens kompozīcijā, vecākus, pedagogus un skolasbiedrus sagaidīja 7. klases izglītojamie.
Viņi bija rūpīgi gatavojušies, lai pastāstītu klātesošajiem par savu radošo ieceri skolas noslēguma darbam, kas būs apliecinājums apgūtajām patstāvīga radošā darba iemaņām, pabeidzot 7-gadīgās profesionālās ievirzes izglītības programmas “Vizuāli plastiskā māksla” apguvi.
Gustavs Stradiņš savu interesi par aborigēnu dzīvi, viņu pasaules izpratni un mākslu realizēs gleznojumā “Rītausma”.
Kristiāna Freimane grafiskā kompozīcijā “Kaleidoskops” attēlos laika neatgriežamības fenomenu, jo laiku, tāpat kā kaleidoskopa fragmentiņus, nevar atgriezt atpakaļ sākotnējā stāvoklī. Darbs taps, izzinot un ietekmējoties no holandiešu mākslinieka Morisa Kornēliusa Ešera grafisko darbu optiskajiem efektiem un kompozīcijas uzbūves.
Egils Veinbergs aizstāvēja ideju par sevis iepazīšanu, izvēloties pašportreta žanru.
Agata Rāga diplomdarbā gleznos savas izjūtas Mākslas skolā pavadītajos gados, izmantojot mākslinieka Borisa Bērziņa darbus kā ierosmes avotu.
Anastasijai Gailei taps gleznojums “Klusā daba”, pētot un interpretējot holandiešu vecmeistaru kluso dabu uzbūvi un materialitātes atspoguļojumu.
Nikolajs Rakovs, iepazīstot gleznotāja Alekseja Naumova košos darbus, gleznos kompozīciju “Pamests, bet ne aizmirsts”.
Artūrs Krajevičs gleznā “ Klusā daba ar kaķi” izvēlējies paust savu attieksmi pret mīļu mājdzīvnieku, izmantojot ierosmei Anrī Matissa daiļradi.
Noslēdzot aizstāvēšanu, topošie absolventi saņēma pedagogu vērtējumus kopā ar pavasara zieda stādiņu, kas viņiem būs jāizplaucē līdz krāšņam ziedam, līdzīgi kā viņu radošā darba iecere tiem būs jāizauklē no idejas līdz realizācijai materiālā .